نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه نوشیدن آب ذغال اخته، فشار خون را پایین می آورد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این یافته حاصل تحقیقات روگر كوردر پروفسور دانشگاه كوئین ماری در لندن است و در مجله شیمی كشاورزی و تغذیه به چاپ رسیده است.
كوردر درباره مطالعات خود تاكید كرد: ذغال اخته گزینه خوبی برای كاهش فشار خون بوده و فاقد الكل است. به همین علت برای سلامتی مفید است.
وی تصریح كرد: ما در این تحقیقات ماده ای موسوم به اولیگومریك پروسیانیدین را شناسایی كرده ایم كه تركیب خاص موجود در ذغال اخته است و می تواند سلامت عروق خونی را بهبود بخشد و در عین حال از سفت شدن و انقباض رگهای خونی كه عامل اصلی افزایش فشار خون است، جلوگیری می كند.